Back to All Events

Chinese Calligraphy Class | The Origin and History of Chinese Characters

  • Drama League Theater Center 32 6th Avenue New York, NY, 10013 United States (map)

Introducing 7s Art Calligraphy Class! 

In this series of classes, you will have the unique opportunity to learn and practice Chinese Calligraphy with renowned masters. For instance, this upcoming session features Mr. Lu Ming Liang, who is specialized in Chinese Calligraphy, seal carving, microscopic carving and papercutting. 

Master Lu will be sharing topics such as the origin of Chinese characters, the evolution of Chinese characters, and the history of changing in Chinese characters. 

We look forward to see you this Saturday!



课程介绍

书法作为我国一门独特的艺术,随着汉字的演变而不断发展,植根于华夏文明。古往今来,书法与汉字难分彼此,书法史也与文字史相辅相成。象形文,则是汉字最原始的造字方法。

从象形文字到楷书形成,各个字体展现出个性鲜明又包罗万象的艺术魅力。

篆书遒劲峻奇,
隶书朴拙典雅,
楷书工整秀丽,
行书潇洒飘逸,
草书狂放不羁。

身处海外,你是否对汉字都有一些陌生了?

在繁忙的生活中,你多久没有感受提笔写字的亲切了?

11月12日下午4:30-6:30,「书法研习班•序幕篇」 纽约集书法、篆刻、微雕、剪纸于一身的艺术大师陆明良老师,将通过对于汉字起源的讲解,带领大家走近书法的演变,了解汉字的发展历程,寻找那片「中华文化的起源」。

本次讲座,也将作为「七堂·书法研习班」的序曲。未来的每周二晚7:00,「书法研习班」,我们一方御砚,三两清水,屏气凝神,游于墨香。


主讲老师

陆明良

集书法、篆刻,微雕、剪纸艺术于一身的艺术大师陆明良,也是近代篆刻大师陈巨来的嫡传弟子。上世纪90年代移居美国的他,办展览、开讲座、从事艺术教育,用自己的匠心妙手,让中华文化在纽约大放异彩。

陆老师五岁开始学习书法和国画,之后分别随近代篆刻大师陈巨来,雕刻名家徐顺龙,雕塑名家吴时伟学习篆刻、雕刻艺术。

旅美二十多年,陆老师独创的3D肖像剪纸技术登峰造极,被各大美国主流媒体称为“Magic Ming”,陆老师曾两次登上纽约时报,并被邀请上美国的国民节目【你早美国】,还是第一个在纽约自然历史博物馆举办个人艺术展的中国艺术家。

11月12日下午4:30 - 6:30,「七堂·书法研习班」序幕篇——你真的识「字」吗?期待您的光临!